معاونت توسعه

بررسی عملکرد دو ساله، احیای پالایشگاه و تصویب برنامه‌های راهبردی تولید داروهای مشتق از پلاسما
بازدید مدیرکل حوزه وزارتی وزارت بهداشت از شرکت مادر تخصصی پالایش و پژوهش خون

بررسی عملکرد دو ساله، احیای پالایشگاه و تصویب برنامه‌های راهبردی تولید داروهای مشتق از پلاسما

دکتر صادق ‌نیت، مشاور وزیر و مدیرکل حوزه وزارتی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، در تاریخ ۶ اسفند ماه سالجاری با حضور در جلسه هیأت‌ مدیره شرکت مادر تخصصی پالایش و پژوهش خون، در جریان روند احیای پالایشگاه و آخرین دستاوردهای این مجموعه قرار گرفت. در این نشست گزارشی جامع از اقدامات انجام ‌شده پس از بازگشت شرکت به ساختار دولتی ارائه شد؛ گزارشی که شامل دستاوردهای شرکت در حوزه تولید کیت‌های تشخیصی، پیشرفت‌های اخیر در فناوری تولید داروهای مشتق از پلاسما و برنامه‌های توسعه‌ای پالایشگاه بود. دکتر بلوچی،مدیرعامل و رئیس هیات مدیره شرکت در ارائه این گزارش، به رشد ۵۲ درصدی تولید کیت‌های آنتی‌سرم گروه‌های خونی، دستیابی به دانش فنی تولید داروهای مشتق از پلاسما و برنامه‌ریزی برای بهره‌برداری از پالایشگاه ۲۵ هزار لیتری و احداث پالایشگاه ۲۰۰ هزار لیتری اشاره کرد. دکتر صادق‌نیست ضمن قدردانی از تلاش‌های تیم مدیریتی و کارکنان شرکت، بر ضرورت تکمیل پروژه‌های نیمه‌تمام و رفع موانع موجود در مسیر تولید داروهای راهبردی تأکید کرد. وی همچنین دستورات لازم برای تسهیل فرایندهای اداری، تأمین منابع مالی و تسریع در راه‌اندازی پالایشگاه را صادر نمود. مشاور وزیر و مدیرکل حوزه وزارتی با بیان اینکه احیای کامل پالایشگاه و دستیابی به خودکفایی در تولید داروهای مشتق از پلاسما از اولویت‌های وزارت بهداشت است، بر حمایت مستمر این وزارتخانه از برنامه‌های توسعه‌ای شرکت تأکید کرد. گفتنی است شرکت مادر تخصصی پالایش و پژوهش خون با اتکا به حمایت دولت و وزارت بهداشت، در مسیر تقویت امنیت دارویی کشور و تبدیل شدن به یکی از قطب‌های منطقه‌ای تولید داروهای مشتق از پلاسما گام برمی‌دارد.

ادامه مطلب
حلول ماه مبارک رمضان
پیام دکترفردین بلوچی، مدیرعامل شرکت مادرتخصصی پالایش و پژوهش خون به مناسبت حلول ماه مبارک رمضان

حلول ماه مبارک رمضان

پیام مدیرعامل شرکت مادرتخصصی پالایش و پژوهش خون به مناسبت حلول ماه مبارک رمضان

ادامه مطلب